Pytanie |
Odpowiedź | |
1 |
Zgłosiłem chęć korzystania z Internetu 4G i słyszałem, że test już się rozpoczął. Dlaczego nie zostałem wybrany? |
Spośród chętnych do testowania usługi zostały wybrane te osoby, które wskazały adres będący w zasięgu sieci LTE. Ponadto liczba chętnych znacznie przekroczyła ustalony limit. Jednocześnie informujemy, że w przyszłości, gdy usługa będzie dostępna komercyjnie, skontaktujemy się z zapisanymi klientami i zaproponujemy możliwość skorzystania z oferty promocyjnej. |
2 |
Dlaczego nie mogę nawiązać połączenia? |
Proszę zweryfikować, czy urządzenie jest poprawnie zainstalowane i podłączone (sterowniki w Managerze Urządzeń), sprawdzić poziom sygnału oraz koniecznie podłączyć antenę znajdującą się w zestawie. Gdyby powyższe działania nie rozwiązały problemu, prosimy o kontakt Centrum Obsługi Klienta. |
3 |
Co zrobić, żeby poprawić szybkość transferu pobierania/wysyłania danych? |
Proszę podłączyć antenę znajdującą się w zestawie. Jeżeli jest to antena parapetowa, należy wystawić ją za okno w kierunku nadajnika, jeżeli kominowa - umieścić na elewacji, również w kierunku nadajnika. Wysokość, na jakiej zamontowana jest antena ma duże znaczenie. Nasi specjaliści rekomendują montaż na wysokości co najmniej 5 m, jeśli jest to możliwe. |
4 |
W jaki sposób mogę sprawdzić, ile danych mam do wykorzystania? |
Można to sprawdzić na stronie z bieżącym użyciem (dostępna z poziomu oprogramowania modemu). |
5 |
Nie jestem zainteresowany dalszym korzystaniem z usługi. W jaki sposób mogę dokonać zwrotu sprzętu? |
Chęć wcześniejszej rezygnacji z testu należy zgłosić, telefonując na infolinię (2222, 699002222) lub mailowo na adres lte@cyfrowypolsat.pl. Na podstawie takiego zgłoszenia skontaktuje się z Panem/Panią pracownik Cyfrowego Polsatu, który zrealizuje procedurę zwrotu sprzętu. |
6 |
Ile będę płacił po okresie darmowym? |
Przez pierwszy niepełny okres rozliczeniowy oraz przez 6 pełnych korzystanie z pakietu 50 GB + 50 GB jest bezpłatne. Po upływie okresu promocyjnego zostanie aktywowany płatny pakiet na start 200 MB oraz pakiet cykliczny 5 GB + 50 GB, które łącznie kosztują 50 zł. Informacje na ten temat znajdują się na pierwszej stronie umowy. |
7 |
Ile danych do wykorzystania będę miał po okresie darmowym? |
Po upływie okresu testowania zostanie aktywowany płatny pakiet na start 200 MB oraz pakiet cykliczny 5 GB + 50 GB (5 GB do wykorzystania w godz. 8.00-24.00, 50 GB do wykorzystania przez resztę doby). |
8 |
Czy mogę zmienić swój pakiet danych na mniejszy/większy po okresie darmowym? |
Pakiet można zmienić tylko i wyłącznie na większy z możliwością powrotu do pakietu wyjściowego. |
9 |
Modem został uszkodzony/zniszczony z mojej winy, co teraz? |
Jeżeli uszkodzony modem zostanie odesłany do CP z zachowaniem terminu zwrotu, to umowa zostanie rozwiązana oraz zostanie wysłana nota obciążeniowa na wartość sprzętu (za uszkodzenia nie uznajemy śladów zużycia wynikających z bieżącej eksploatacji, ani braków akcesoriów). |
10 |
Modem zepsuł się, co teraz? |
W przypadku awarii modemu i konieczności oddania sprzętu do serwisu, modem powinien być przekazany przedstawicielowi Cyfrowego Polsatu, który realizował transakcję. Pracownik wyda Państwu modem zastępczy oraz zajmie się serwisowaniem uszkodzonego sprzętu. |
11 |
Otrzymałem modem, ale jest nieaktywny, kiedy można spodziewać się aktywacji? |
Cyfrowy Polsat ma 7 dni na aktywację usługi. Standardowa procedura powinna jednak być znacznie krótsza. Jeśli modem jest nieaktywny przez 48 godzin od momentu podpisania umowy, należy to zgłosić do Centrum Obsługi Klienta (2222, 699002222). |
12 |
Chciałbym zabrać modem na wakacje/wyjazd, jak mogę sprawdzić czy tam usługa będzie działać? |
Na stronie http://www.cyfrowypolsat.pl/ dostępna jest mapa zasięgu LTE. Wystarczy wyszukać interesującą lokalizację, aby dowiedzieć się, czy działa tam Internet LTE. Nasza sieć działa tylko i wyłącznie na terenie Polski - nie ma możliwości korzystania z usługi za granicą. |
13 |
Wykorzystałem pakiet dzienny 50 GB / nocny 50 GB. Czy mogę dokupić więcej? |
Po wykorzystaniu pakietu przyznanego w okresie testowym (50 GB + 50 GB) nie ma możliwości dokupienia kolejnego pakietu. Po okresie testowania taka możliwości zostanie udostępniona. Z początkiem najbliższego okresu rozliczeniowego zostanie Panu przyznany nowy pakiet 50 GB + 50 GB. |
14 |
Czy po zakończeniu testu będę mógł dokupować dodatkowe pakiety danych? |
Tak, po zakończeniu testu udostępniona będzie możliwość dokupowania dodatkowych pakietów oraz korzystania z innych usług dostępnych w ofercie internetowej Cyfrowego Polsatu. |
15 |
Wczoraj otrzymałem sprzęt i zauważyłem, że niestety mam do wykorzystania mniej danych niż deklarujecie, gdzie podziały się brakujące dane? |
Dane w pierwszym niepełnym okresie rozliczeniowym są przyznawane proporcjonalnie do jego długości, więc jeśli trwa on np. 15 dni, to otrzymają Państwo połowę danych wynikających z pakietu. |
16 |
Zgłosiłem chęć rezygnacji z testowania usługi (mail, telefon) w jakim czasie modem zostanie mi odebrany? Czy mogę go wysłać osobiście? |
Nasz przedstawiciel handlowy skontaktuje się z w ciągu 7 dni od zgłoszenia i ustali termin odebrania sprzętu. |
17 |
Czy modem jest kompatybilny z komputerami z systemem MacOS? |
Nie, obecnie modem współpracuje z systemami operacyjnymi: Windows XP SP2, Windows Vista, Windows 7. |
18 |
Czy kartę SIM/microSIM mogę umieścić w moim tablecie (np. iPad, Samsung Galaxy Tab) i korzystać z usługi? |
Niestety nie ma takiej możliwości. Karta SIM będzie działała poprawnie tylko w urządzeniu pracującym w technologii LTE (pasmo 1800 MHz). Karta nie będzie więc działała poza modemem Speed 1000. |
19 |
Mój modem działa zdecydowanie wolniej niż 70 Mb/s. Czy usługa będzie już zawsze działała tak wolno? |
Internet LTE, podobnie jak inne produkty z kategorii Internetu mobilnego, jest usługą bezprzewodową świadczoną za pośrednictwem współdzielonych z innymi użytkownikami zasobów radiowych, więc jej jakość, w tym prędkość transmisji, jest niejednorodna i może się różnić w zależności od wielu czynników. Należą do nich m.in.: - odległość od stacji bazowej Może to oznaczać, że w innym miejscu użytkownik osiągnie znacznie wyższe prędkości transmisji. Parametry radiowe może także znacząco poprawić użycie anteny zewnętrznej, która pozwoli wyeliminować lub ograniczyć niektóre czynniki negatywnie wpływające na szybkość działania usługi. Dodatkowo usługa jest obecnie w fazie testów, zarówno sieć, jak i urządzenie będą ulepszane, a wyniki testów zostaną wykorzystane do udoskonalenia serwisu. |
20 |
Czy na innym sprzęcie LTE będzie działało szybciej? |
Modem Speed 1000 jest pierwszym na świecie urządzeniem tego typu działającym na częstotliwości 1800 MHz. W czasie intensywnych testów staraliśmy się wyeliminować jak najwięcej błędów, jednak obecnie wykorzystywane modemy nie są jeszcze urządzeniami komercyjnymi, co może przekładać się na prędkości osiągane podczas korzystania z usługi. Może się okazać, że inne urządzenie LTE będzie oferowało większe prędkości transmisji danych. Nie jest też wykluczone, że modem Speed 1000 wraz z kolejnymi wersjami oprogramowania zapewni lepszą jakość świadczonej usługi. |
21 |
Gdzie mam się udać (pod jaki nadajnik) żeby uzyskać lepsze wyniki? |
Na wszystkich stacjach bazowych sieci Cyfrowego Polsatu instalowane są takie same urządzenia LTE, oferujące te same parametry. Ewentualne różnice w osiąganych parametrach mogą wynikać z innych czynników np. odległości użytkownika od stacji bazowej, ukształtowania terenu, na jakim stacja się znajduje, konstrukcji budynku, w którym przebywa użytkownik. |
22 |
Czy nowe wersje oprogramowania modemu pozwolą przyspieszyć osiągi? |
Modem LTE Speed 1000 wykorzystywany podczas testów nie jest jeszcze urządzeniem komercyjnym. Cały czas trwają prace nad oprogramowaniem modemu. Wyniki testów zostaną również wykorzystane do udoskonalenia oprogramowania, co powinno wpłynąć na wyeliminowanie zidentyfikowanych błędów, a także przyczynić się do poprawy osiąganych parametrów. |
23 |
Dlaczego obiecujecie prędkości, których nie jesteście w stanie dostarczyć? |
Cyfrowy Polsat, podobnie jak inni operatorzy mobilnego Internetu, nie gwarantuje prędkości transmisji. Podawane przez nas prędkości maksymalne wynikają ze specyfikacji technologii LTE dla określonych warunków radiowych sieci i modemu, więc prędkość transmisji jest niejednorodna i może się różnić zależnie od wielu czynników, które wpływają na parametry transmisji danych w sieciach radiowych. Są to m.in.: - odległość od stacji bazowej Należy pamiętać, że ograniczenia prędkości występują także po stronie serwera, z którym się łączymy, korzystając z Internetu (np. pobierjąc pliki lub przeglądając strony www). Mogą być efektem parametrów technicznych tego urządzenia lub liczby użytkowników korzystających z niego. |
24 |
O ile pogorszy się transfer wraz z wypełnianiem się nadajnika? |
Technologia LTE oferuje znacznie większą pojemność pojedynczej stacji bazowej niż powszechnie dotychczas wykorzystywany UMTS. Dzięki temu z dostępu do Internetu może komfortowo korzystać w tym samym czasie kilkukrotnie większa liczba użytkowników. Oczywiście w miarę wzrostu tej liczby przeciętne osiągane prędkości będą niższe, ale dzięki oferowanej przez technologię LTE prędkości jeszcze długo powinny pozostać na poziomie umożliwiającym użytkownikom korzystanie z usług takich jak video streaming HD, które w technologii UMTS były dostępne tylko przy bardzo sprzyjających warunkach. Cyfrowy Polsat stale monitoruje stan wykorzystania swojej sieci i w przypadku zaobserwowania spadku szybkości działania usługi podejmuje odpowiednie działania. |
25 |
Co jest przyczyną opóźnień znacząco wyższych niż oczekiwane dla LTE? Czy winny jest sprzęt lub sieć szkieletowa? |
Opóźnienie nie zależy wyłącznie od pracy samego terminala i sieci. Duży wpływ ma też jakość łącza oraz lokalizacja urządzenia, do którego wysyłamy zapytanie (ping). |
26 |
Czy na innym sprzęcie opóźnienia (tzw. pingi) będą niższe? |
Obecnie wykorzystywane modemy nie są jeszcze urządzeniami komercyjnymi. Mają pewne cechy prototypów, co może się przekładać na parametry osiągane podczas korzystania z usługi, w tym obserwowane opóźnienia. Nie jest wykluczone, że modem z kolejnymi wersjami oprogramowania będzie oferował lepszą jakość. Urządzenia, które pojawią się na rynku w przyszłości, mogą pozwalać na znaczące obniżenie opóźnień, co będzie zjawiskiem całkowicie naturalnym i efektem bardzo szybkiego rozwoju technologii. |
27 |
Dlaczego obiecujecie niskie opóźnienia, których nie jesteście w stanie dostarczyć? |
Podawane przez Cyfrowy Polsat wartości opóźnień wynikają bezpośrednio ze specyfikacji technologii LTE, nie są wartościami gwarantowanymi, ani przez twórców standardu, ani operatorów, czy producentów sprzętu. |
28 |
W jaki sposób używać anteny zewnętrznej na tak sztywnym kablu? |
Zachęcamy do skorzystania z pomocy monterów CP przy instalacji anteny zewnętrznej. Jest to pierwsza antena umożliwiająca korzystanie z LTE, w przyszłości będzie udoskonalana, do czego mamy nadzieję przyczynią są wyniki testów i opinie zgłaszane przez użytkowników. |
29 |
Kiedy pojawi się oprogramowanie nie zawierające błędów? |
Modem LTE Speed 1000 wykorzystywany obecnie nie jest jeszcze urządzeniem komercyjnym, ma pewne cechy prototypu. Dotyczy to także oprogramowania. W czasie intensywnych testów staraliśmy się wyeliminować jak najwięcej błędów. Te, które pozostały lub zostaną zidentyfikowane przez użytkowników w przyszłości, będą usuwane tak szybko, jak to możliwe. Kolejne wersje oprogramowania będą udostępniane przez Internet, a aktualizacja będzie następowała automatycznie i bezpłatnie po podłączeniu się użytkownika do sieci. |
30 |
Gdzie mogę uzyskać pomoc techniczną? |
Wszelkie pytania dotyczące działania usługi, w tym także techniczne, należy kierować do naszych specjalistów dostępnych całą dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerami telefonów: |
31 |
Jak daleko od stacji bazowej można osiągać wysokie wyniki transmisji? |
Internet LTE, podobnie jak inne produkty z kategorii Internetu mobilnego, jest usługą bezprzewodową świadczoną za pośrednictwem współdzielonych z innymi użytkownikami zasobów radiowych, więc jej jakość, w tym prędkość transmisji jest niejednorodna i może się różnić zależnie od wielu czynników, które wpływają na parametry transmisji danych w sieciach radiowych. Są to m.in.: - odległość od stacji bazowej Może to oznaczać, że użytkownik oddalony o kilkaset metrów od jednej stacji osiągnie podobne parametry, jak użytkownik innej stacji oddalony od niej o kilka kilometrów. Parametry może znacząco poprawić użycie anteny zewnętrznej, która pozwoli wyeliminować lub ograniczyć niektóre czynniki negatywnie wpływające na szybkość działania usługi. Dzięki antenie wysokie prędkości można osiągnąć nawet na granicy zasięgu. Należy także wziąć pod uwagę, że usługa jest obecnie w fazie testów, zarówno sieć, jak i urządzenie będą ulepszane, a wyniki testów zostaną wykorzystane do udoskonalenia serwisu. |
Problem |
Rozwązanie | |
1 |
Trudności z włożeniem karty SIM. |
Nie używaj siły, delikatnie próbuj umieścić kartę SIM w gnieździe. |
2 |
Kliknięcie przycisku "x" zamyka jedynie aplikację. Jeśli w tym czasie połączenie z Internetem jest aktywne, to nie zostaje ono przerwane. |
Ponownie uruchom aplikację i rozłącz połączenie klikając przycisk "Rozłącz". |
3 |
Część informacji w oknie Narzędzia / Diagnostyka nie jest poprawnie wyświetlana. |
Uruchom ponownie aplikację i przejdź do zakładki Narzędzia / Diagnostyka. |
4 |
Po podłączeniu urządzenia do komputera pojawia się komunikat "Nie rozpoznano urządzenia USB". |
Zrestartuj modem. Możesz również podłączyć urządzenie do innego portu USB w Twoim komputerze. |
5 |
Nie wyświetla się wskaźnik LTE i/lub nazwa operatora. |
Ponownie uruchom aplikację. |
6 |
Po rozłączeniu połączenia, aplikacja pokazuje status "Nie połączono z siecią". Jednak czasami status ten zmienia się okresowo (co 1 s): "Wyszukiwanie sieci..." - "Nie połączono z siecią". Jednocześnie przycisk łączenia zmienia stan: aktywny - nieaktywny. |
Ponownie uruchom aplikację. |
7 |
Po restarcie komputera (z podłączonym modemem), urządzenie nie jest wykrywane. Aplikacja użytkownika pokazuje komunikat: "Podłącz urządzenie". |
Zrestartuj modem. |
8 |
Kiedy połączenie z siecią było zestawione, wprowadzono komputer w stan uśpienia. Dioda LED świeciła na zielono (jak podczas aktywnego połączenia). Po wznowieniu systemu ze stanu uśpienia, połączenie zostało przerwane, ale aplikacja sygnalizowała, że połączenie jest nadal aktywne. |
Zrestartuj modem. |
9 |
Po zakończonej procedurze wyszukiwania sieci (ale bez łączenia się z siecią), wprowadzono komputer w stan uśpienia. Dioda LED świeciła na czerwono / zielono (jak po znalezieniu sieci). Po wznowieniu systemu ze stanu uśpienia, aplikacja manager połączeń pokazywała komunikat "Urządzenie nie reaguje...". |
Zrestartuj modem. |
10 |
Po przejściu systemu w stan hibernacji i ponownym wznowieniu, urządzenie nie jest wykrywane (komunikat aplikacji: "Podłącz urządzenie"). |
Zrestartuj modem. |
11 |
Aplikacja użytkownika nie wyświetla komunikatu o błędnej karcie SIM, jeżeli w modemie znajduje się karta innego operatora. |
Umieść w modemie kartę SIM Cyfrowego Polsatu. |
12 |
Błędne wyświetlanie danych w oknie Narzędzia / Diagnostyka (część informacji nie jest wyświetlana lub jest wyświetlana w złym miejscu). |
Ponownie uruchom aplikację. |
13 |
Nieprawidłowa instalacja sterowników modemu LTE Speed1000 na systemie operacyjnym, na którym jest już zainstalowane oprogramowanie modemów Huawei. |
Odinstaluj oprogramowanie modemu Huawei i ponownie zainstaluj sterowniki dla LTE Speed1000. |
14 |
Pojawia się komunikat, że urządzenie jest zajęte przez inny program. |
Zrestartuj modem i ponownie uruchom aplikację. Sprawdź listę procesów w Menadżerze zadań systemu Windows, by upewnić się, że jest aktywny tylko jeden proces "CyfrowyPolsat.exe". Czasami może być konieczne zrestartowanie komputera. |
15 |
Aplikacja cały czas pokazuje status "Wyszukiwanie sieci.". |
Sprawdź, czy znajdujesz się w zasięgu sieci LTE. Jeżeli dioda na modemie mruga w kolorach czerwonym / zielonym, zrestartuj aplikację. Jeżeli dioda mruga w kolorach czerwonym / pomarańczowym zrestartuj aplikację i modem. |
16 |
Czasami proces nawiązania połączenie trwa kilkanaście sekund (> 10 s). Manager połączeń nadal pokazuje "Łączenie z siecią.". |
Jeżeli połączenie nie jest zestawione w ciągu kilkunastu sekund, zrestartuj aplikację i modem. |
17 |
Może pojawić się problem z samoczynnym restartem modemu, np. gdy próbujemy się rozłączyć z siecią po dłuższym czasie. Czasami w takiej sytuacji aplikacja może sygnalizować status "Odłączanie od sieci...". |
Gdy aplikacja ciągle pokazuje "Odłączanie od sieci", zrestartuj modem i managera połączeń. |
18 |
Po aktualizacji oprogramowania układowego modemu, w aplikacji użytkownika pojawia się komunikat "Podłącz urządzenie". |
Zrestartuj modem. |
19 |
Tuż po rozpoczęciu instalacji nowego oprogramowania (firmware'u) pojawia się błąd. W przypadku 64-bitowych systemów Windows Vista pasek postępu nie reaguje. Nie można zamknąć okna inaczej niż przez zamknięcie procesu w Menedżerze zadań. Po ponownym uruchomieniu procesu aktualizacji pojawia się komunikat o błędzie. |
Zrestartuj modem i aplikację, a następnie spróbuj ponownie połączyć się z siecią i zainstalować aktualizacje (Aktualizacje / Sprawdź teraz). |
20 |
Podczas aktualizacji managera połączeń pojawia się błąd. Instalowana jest poprawnie aplikacja użytkownika, zaś problem występuje podczas instalacji sterowników modemu. W Menadżerze urządzeń pojawia się komunikat o błędzie Urządzenia kompozytowego USB. |
Ponownie podłącz modem do komputera - sterowniki zainstalują się automatycznie. |
21 |
W pierwszym oknie instalacyjnym przycisk "Dalej" jest nieaktywny. Uniemożliwia to przeprowadzenie instalacji pakietu. |
Konieczna aktualizacja pakietu w pamięci modemu. |
22 |
Czasami w sytuacjach awaryjnych np. nagłe rozłączenie połączenia, problem z wyszukaniem dostępnej sieci, próba połączenia z nieprawidłowym APN-em, manager połączeń się zawiesza. Może wskazywać niepoprawny status, tj. nie mamy połączenia z Internetem, ale aplikacja sygnalizuje "Połączono z siecią". |
Zrestartuj modem i uruchom ponownie aplikację. |
23 |
Po kliknięciu przycisku "Połącz" aplikacja pokazuje status "Łączenie z siecią.". Po kilku sekundach połączenie jest aktywne, ale status aplikacji dalej wskazuje na proces łączenia z siecią. |
Zrestartuj modem i uruchom ponownie aplikację. |
24 |
Podczas transmisji FTP w kierunku do użytkownika następuje rozłączenie połączenia (zawieszenie modemu i/lub aplikacji). |
Zrestartuj modem i uruchom ponownie aplikację. |
25 |
Podczas instalacji oprogramowania w systemie Windows użytkownik jest proszony o manualne wskazanie folderu ze sterownikami dla komponentów: IPWireless LTE USB Device i IPWireless Network Control Interface. |
W kreatorze dodawania nowego sprzętu wybierz opcję ręcznego wskazania folderu ze sterownikami. Poprawna ścieżka dla folderu źródłowego to: C:\Program Files\Cyfrowy Polsat LTE\Speed1000\Drivers\IPWireless (ew. inna litera dysku). |
26 |
Problem z podłączeniem do sieci LTE. Po kliknięciu przycisku "Połącz" w aplikacji widnieje status "Łączenie z siecią.". Trwa to ok. 45 s, po czym status w aplikacji zmienia się na "Nie połączono z siecią". |
Upewnij się, że wybrałeś właściwy APN. W zakładce Narzędzia / Profile domyślnym ustawieniem powinien być profil "Cyfrowy Polsat". |
27 |
Podczas transmisji uplink/downlink pojawiają się skoki przepływności lub transmisja jest przerywana (nieciągła). |
Sprawdź, czy masz dobre warunki radiowe (RSRP > -100 dBm). Podłącz antenę zewnętrzną i zrestartuj modem. |
(opłata zgodna z taryfą operatora)
(opłata zgodna z taryfą operatora)
222 127 222