1. Sprawdź, czy masz włączony roaming międzynarodowy. (Cyfrowy Polsat może automatycznie aktywować usługę roamingu dla połączeń głosowych i wiadomości SMS,
w przypadku opłacenia trzech rachunków na koncie i braku zaległości za pozostałe rachunki, o ile nie wystąpią przeciwwskazania techniczne. W takim przypadku, aby uzupełnić pakiet usług roamingowych o Roaming dla pakietowej transmisji danych i Roaming dla wiadomości MMS wraz z Limitem GPRS/MMS w roamingu międzynarodowym (z którego możesz zrezygnować), skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta).
2. Sprawdź zasięg i częstotliwości sieci zagranicznych w kraju, do którego się wybierasz.
Mapy zasięgu operatorów zagranicznych i informacje o częstotliwościach dostępne są na stronie internetowej: https://gsmaintelligence.com/coverage/, na której należy wybrać kraj, a następnie operatora.
3. Sprawdź, czy aparat jest kompatybilny z siecią zagraniczną (kompatybilność częstotliwości/standardów, na jakich działa sieć zagraniczna, a częstotliwości wspieranych przez twój aparat).
Jeżeli aparat jest kompatybilny, ale w kraju wykorzystywana jest tylko część częstotliwości wspieranych przez aparat, to sprawdź w menu aparatu, czy odblokowany jest dostęp do wszystkich częstotliwości.
Jeśli aparat jest niekompatybilny, możesz wypożyczyć aparat współpracujący z siecią, z której chcesz skorzystać za granicą (lista wypożyczalni dostępna jest na stronie Gdzie wypożyczyć telefon).
4. W Cenniku usług w roamingu międzynarodowym możesz sprawdzić ceny usług roamingowych w kraju, do którego się wybierasz.
5. Aby obniżyć koszty połączeń:
- anuluj przekierowania połączeń warunkowych (późnych)
- anuluj automatyczną synchronizację danych (np. poczta e-mail, aplikacje) poprzez sieć pakietową
6. Zabierz ze sobą ładowarkę oraz przejściówkę (w niektórych krajach wtyczki stosowane w Polsce nie będą pasowały do kontaktów).
7. W przypadku kart pre-paid doładuj konto przed wyjazdem.