Sprawdź szczegółowe treści zmian w formacie .pdf
Proponowane zmiany Regulaminu dotyczą §11 Tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie wskazanym poniżej:
- w ust. 3 i 4 - zmiana zakresu i trybu uzupełnienia reklamacji - o treści:
3. W przypadku gdy reklamacja złożona pisemnie albo ustnie do protokołu w Punkcie obsługi lub telefonicznie, nie spełnia warunków określonych w ust. 2, przedstawiciel Cyfrowego Polsatu przyjmujący reklamację jest obowiązany, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, do poinformowania Abonenta o konieczności jej niezwłocznego uzupełnienia z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Reklamację nieuzupełnioną pozostawia się bez rozpoznania.
4. W przypadku, gdy złożona reklamacja w sposób inny niż wskazany w ust. 3, nie spełnia warunków określonych w ust. 2, Cyfrowy Polsat, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, niezwłocznie wzywa Abonenta do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
- w ust. 5 - zmiana dot. uwzględnienia kwoty roszczenia - o treści:
5. Jeżeli w reklamacji nie została określona kwota, o której mowa w ust. 2 pkt f, a prawo do odszkodowania lub zwrotu innej należności oraz ich kwota nie budzi wątpliwości, Cyfrowy Polsat traktuje reklamację tak, jakby kwota ta była określona.
- w ust. 7 - zmiana sposobu składania reklamacji - o treści:
7. Reklamacja może być złożona pisemnie na adres Cyfrowy Polsat Centrum Obsługi Klienta, ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa, telefonicznie w Centrum Obsługi Klienta pisemnie albo ustnie do protokołu sporządzonego przez przedstawiciela Cyfrowego Polsatu w Punkcie obsługi, a także z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w postaci poczty elektronicznej na adres kontakt@cyfrowypolsat.pl.
- w ust. 9 i 10 - zmiana zakresu i trybu potwierdzania przyjęcia reklamacji - o treści:
9. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej w postaci poczty elektronicznej, Cyfrowy Polsat jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji do potwierdzenia jej przyjęcia, z wyłączeniem przypadku udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
10. Potwierdzenie przyjęcia reklamacji wskazuje dzień złożenia reklamacji oraz zawiera nazwę, adres oraz numeru telefonu jednostki Cyfrowego Polsatu rozpatrującej reklamację.
- ust. 8, 12 i 13 - zmiana formy potwierdzenia oraz odpowiedzi na reklamację - o treści:
8. W przypadku złożenia reklamacji pisemnie lub ustnie do protokołu w Punkcie obsługi, przedstawiciel Cyfrowego Polsatu przyjmujący reklamację jest obowiązany niezwłocznie potwierdzić jej przyjęcie.
12. Cyfrowy Polsat udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
13. Potwierdzenie przyjęcia reklamacji oraz udzielenie odpowiedzi na reklamację następuje na papierze albo w formie elektronicznej na wskazany w tym celu adres poczty elektronicznej lub z wykorzystaniem innego uzgodnionego środka, w przypadku gdy Abonent wyraził na to zgodę lub gdy reklamację złożono z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
- ust. 14 i 15 - dodano uprawnienia do żądania kopii/ duplikatu odpowiedzi na reklamację - o treści:
14. Jeżeli wysłana odpowiedź na reklamację nie została doręczona Abonentowi, Cyfrowy Polsat na żądanie Abonenta niezwłocznie przekazuje ponownie tę odpowiedź, jej duplikat lub kopię. Na żądanie Abonenta, w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub części, Cyfrowy Polsat ponownie przekazuje odpowiedź na reklamację, jej duplikat lub kopię przesyłką poleconą, bez względu na formę, w jakiej pierwotnie została wysłana odpowiedź na reklamację.
15. Cyfrowy Polsat nie jest obowiązany do ponownego przekazania odpowiedzi na reklamację, jej duplikatu lub kopii, jeżeli z okoliczności danej sprawy jednoznacznie wynika, że odpowiedź na reklamację została doręczona Abonentowi.
- Dotychczasowe ustępy 13 i 14 otrzymują odpowiednio numery 16 i 17.
Zastrzeżenia wymaga przy tym, że zgodnie z §10 Rozporządzenia do rozpatrzenia reklamacji złożonych przed dniem wejścia w życie zmian tj. przed dniem 8 czerwca 2014 r. stosuje się postanowienia dotychczasowe.
Jednocześnie, Cyfrowy Polsat S.A. informuje, że w przypadku braku akceptacji proponowanych zmian, o których mowa powyżej, Abonent jest uprawniony do wypowiedzenia umowy, do dnia wejścia zmian w życie tj. do dnia 8 czerwca 2014 r.
Jednakże z uwagi na fakt, iż konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa powyżej, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, zgodnie z art. 60a ust. 3 pkt.1 Ustawy, w przypadku wypowiedzenia umowy przez Abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta, Cyfrowy Polsat S.A. jest uprawniony do dochodzenia roszczenia związanego z ulgą przyznaną Abonentowi, z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez Abonenta, w wysokości wartości przyznanej ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.