Instrukcja postępowania w przypadku braku odbioru kanałów udostępnionych w ramach prezentu:
- Na ekranie pojawia się komunikat "Brak na liście kanałów" lub dekoder przełącza się na kolejną pozycje1:
Proponowane rozwiązanie:
- Po wybraniu kanału na ekranie pojawia się komunikat "Tego kanału nie ma w Twoim abonamencie", "błąd 04" lub występuje czarny ekran:
Proponowane rozwiązanie:
- Należy odłączyć dekoder od zasilania na około 10 sekund i ponownie uruchomić.
- Jeżeli pierwsze rozwiązanie nie pomoże, należy przeprowadzić powrót do ustawień fabrycznych - instrukcja powrotu do ustawień fabrycznych
- Jeśli powyższe działania nie przyniosą pożądanego rezultatu, należy wznowić połączenie z satelitą (ponowienie uprawnień). Operację taką można wykonać samodzielnie
po zalogowanie się w ICOK (Internetowe Centrum Obsługi Klienta) w zakładce "Usługi" - "Telewizja" - "Dane sprzętu", za pomocą IVR lub poprzez kontakt z Infolinią.
Po wykonaniu operacji dekoder należy przełączyć na jeden z poniżej wskazanych kanałów
Czas oczekiwania na ponowną aktywację kanału może wynosić do 3 godzin. Operacja ta nie pomoże, jeżeli komunikat na dekoderze wskazuje zbyt niski poziom sygnału z anteny
(np. komunikat "brak sygnału").
- Na ekranie danego kanału pojawia się komunikat "Brak sygnału"
Pojawienie się powyższego komunikatu świadczy o problemach z prawidłowym ustawieniem czaszy antenowej lub nieprawidłowo podłączonym kablem antenowym. Wpływ może mieć również nieprawidłowa konfiguracja ustawień dekodera lub uszkodzony konwerter.
Proponowane rozwiązanie:
- Należy sprawdzić poziom sygnału w menu dekodera (jakość i moc sygnału powinny mieć wartość minimum 65%). W przypadku, gdy paski znajdujące się w menu dekodera wskazują mniejsze wartości, należy zweryfikować instalację antenową.
- Jeżeli poziom i moc sygnału mają odpowiednie wartości (powyżej 65%) należy wykonać reset dekodera poprzez odłączenie od zasilania, odczekanie około 10 sekund i ponowne podłączenie.
- W sytuacji, gdy podjęste działania nie pomogą, należy wykonać powrót do ustawień fabrycznych - instrukcja powrotu do ustawień fabrycznych
- Sytuacja z komunikatem "Brak sygnału" może pojawiać się tylko na wybranych kanałach z danej częstotliwości. W takim przypadku zalecamy przełączenie dekodera na kanał, którego problem dotyczy i zweryfikowanie poziomu sygnału w menu dekodera lub poprzez naciśnięcie przez kilka sekund czerwonego przycisku na pilocie (dekodery produkcji CP). W przypadku, gdy paski nie będą wskazywały żadnych wartości bądź będą one niższe niż 65% świadczyć to będzie o problemach z prawidłowym ustawieniem czaszy antenowej lub o uszkodzeniu konwertera. W celu przywrócenia poprawnego odbioru należy dokonać weryfikacji instalacji antenowej, w tym ustawienia.
Jeżeli powyższe rozwiązania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, zalecamy kontakt z Infolinią lub wizytę w Autoryzowanym Punkcie Sprzedaży wraz z dekoderem.